بین المللی

ورود دومین کشتی سوختی از ایران به بندر بانیاس سوریه

خبرمهم: حزب الله لبنان از رسیدن دومین کشتی سوختی ایران به بندر بانیاس سوریه خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روابط عمومی حزب الله لبنان در پایگاه اینترنتی خود با صدور بیانیه ای اعلام کرد دومین کشتی حامل گازوئیل جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۰ شامگاه پنج شنبه برابر با ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۲۱ وارد بندر بانیاس شد.

همچنین جروزالم پست در خبری اعلام کرد این کشتی از سوی پایگاه «تانکر ترکرز» مستقر در آمریکا که از تصاویر ماهواره‌ای برای رصد حرکت محموله‌های نفتی استفاده می‌کند، به عنوان کشتی «FOREST» شناسایی شده است.
گفتنی است نخستین کشتی حامل سوخت ایران هفته گذشته وارد بندر بانیاس شد و سوخت آن بوسیله تانکر‌های کامیونی به لبنان منتقل شد. این در حالی است که دبیرکل حزب الله قول داده است سوخت بیشتری را انتقال دهد.
چند روز پیش نیز شبکه المیادین گزارش داد دومین کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی ایران از مرز سوریه عبور کرد و در حال حرکت به سوی کشور لبنان است.
تحریم‌های آمریکا سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت، یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به وارد کرد سوخت از ایران کرد. /صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا