بین المللی

درخواست وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده

خبرمهم: وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز ( سه شنبه) در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقای همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت احترام  به مرزهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت آمیز شد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این تماس تلفنی  بر گسترش همکاریهای فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواستار مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاریها در حوزه ترانزیت گردید و  گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.
وزرای امور خارجه دو کشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتختهای دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود.
گفتنی است وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیش از این در پیامی توئیتری به امیرعبداللهیان وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته بود.
وزیر امور خارجه کرواسی نیز بعدازظهر امروز با همتای ایرانی خود تلفنی گفت و گو کرد. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا