بین المللی

پرایس: به دنبال عملی کردن بازگشت دوجانبه به برجام هستیم

خبرمهم: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اش جدیدترین مواضع دولت این کشوررا در قبال تداوم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین و برخی موضوعات دیگر پیرامون ایران بیان کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته اش در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از جانب رئیس جمهور جدید ایران چیزی درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین شنیده است یا نه، گفت: ما به وضوح گفته ایم این که به دنبال تاثیرگذاری برای بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام باشیم، تا حد زیادی در راستای منافع ملی ماست. به یک دلیل ساده به نفع ماست و آن این است که یک بازگشت دوجانبه به پایبندی می تواند دوباره ایران را تحت سخت ترین و سرزده ترین بازرسی هایی[از تاسیسات هسته‌ای آن]  قرار دهد که تا کنون درباره شان مذاکره شده. به نفع ماست که مطمئن شویم به طور دائمی و قابل راستی آزمایی از دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته ای جلوگیری شده است. پرایس افزود: می دانم که دولت جدید در تهران هنوز در حال شکل گیری است. آن ها باید درباره موضع گیری شان تصمیم گیری کنند، نه تنها موضع گیری در قبال جامعه جهانی، بلکه به ویژه در قبال دیپلماسی لازم برای آزمودن طرحی که می توانیم بر اساس آن یک بازگشت دوجانبه به توافق را رقم بزنیم. بنابراین، به خود ایرانی ها واگذار می کنم که بگویند در این باره چه موضعی دارند. شرکا و متحدان ما در گروه ۱+۵ هم آن را به وضوح گفته اند.
او در پاسخ به این که آیا واکنشی نسبت به واردات سوخت از ایران به لبنان توسط حزب الله دارد یا نه، گفت: تمام تحریم هایی که بر ایران اعمال شده اند، پابرجا هستند. این تحریم ها درباره نفت خام و مواد نفتی تغییری نکرده اند.
پرایس همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش های موجود درباره اهداف سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و این که آیا طبق این گزارش ها، برنامه ای که بنت می خواهد درباره ایران به بایدن ارائه دهد، می تواند جایگزینی برای تحولات این چند ماه اخیر باشد، توضیح داد: من این را بر عهده نخست وزیر اسرائیل می‌گذارم که نظراتی که ممکن است دولت اسرائیل داشته باشد را در مورد ایران با رئیس جمهوری آمریکا شرح دهد. ولی فکر می‌کنم که ایران یکی از محورهای مذاکرات خواهد بود. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا