بین المللی

سفارت افغانستان از روز یکشنبه فعالیت کنسولی خود را آغاز می‌کند

خبرمهم: سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تعطیلات یک هفته‌ای در جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری‌های مشهد و زاهدان از روز یکشنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، فعالیت خود را مجددا آغاز می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در اطلاعیه سفارت افغانستان آمده است: به اطلاع عموم هموطنان عزیز و مهاجرین محترم افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران می‌رساند که بعد از ختم یک هفته تعطیلات رسمی در ایران، سفارت افغانستان در تهران  و کونسولگری‌های مشهد و زاهدان از روز یکشنبه مورخ ۳۱ اسد (مرداد) ۱۴۰۰، فعالیت خود را مجددا آغاز می‌کند.
این اطلاعیه می‌افزاید: هموطنان عزیز با توجه به شرایط پیش آمده در داخل کشور  که همه از آن آگاهی داریم، سیستم مرکزی پاسپورت ماشین خوان و تذکره الکترونیک، موقتا و به دلیل قطع بودن ارتباط با سیستم مرکزی متوقف است و امکان طی مراحل پاسپورت و تذکره موقتا وجود ندارد، بنابراین تا وصل شدن مجدد سیستم‌های پاسپورت و تذکره الکترونیک با مرکز، خدمات بخش های پاسپورت ماشین خوان و تذکره الکترونیک در ایران متوقف می باشند.
در اطلاعیه سفارت افغانستان در ایران یادآوری شده است: به استثنای دو بخش پاسپورت و تذکره، سایر بخش‌های کاریِ نمایندگی‌های سیاسی و کونسلی افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان از تاریخ ذکر شده فعال می‌باشند و خدمات لازم به مهاجرین محترم ارائه می گردد.
سفارت افغانستان تاکید کرد: بدینوسیله از همه مهاجرین عزیز تقاضا می‌شود، برای طی مراحل پاسپورت و تذکره الکترونیک به سفارت و کونسلگری های زاهدان و مشهد و اردوگاه های شهرهای مختلف مراجعه نفرمایند و به هیچگونه اطلاعیه و اخبار نادرست به جز این آدرس اعتماد نکنند. به محض اینکه سیستم تذکره الکترونیک و پاسپورت ماشین خوان با مرکز وصل گردد طی اطلاعیه‌ای هموطنان عزیز در جریان قرار خواهند گرفت./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا