بین المللی

بایدن: نظامیان تا خروج همه شهروندان آمریکایی در افغانستان حضور خواهند داشت

خبرمهم: رئیس جمهور ایالات متحده در اظهاراتی گفته است که نظامیان آمریکایی تا زمانی که همه اتباع و شهروندان این کشور از افغانستان خارج شوند، در خاک افغانستان باقی خواهند ماند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، جو بایدن تاکید کرد: نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند تا زمانی که همه آمریکایی هایی که قصد خروج از این کشور را دارند، تخلیه شوند، حتی اگر این اقدام به آن معنا باشد که حضور نظامیان آمریکایی فراتر از ضرب الاجل ۳۱ اوت طول بکشد
بر اساس این گزارش، دولت بایدن ضرب الاجل ۳۱ اوت را برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان تعیین کرده است.
بایدن در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز، افزود: اگر شهروندان آمریکایی در خاک افغانستان باقی مانده باشند، ما تا زمانی که همه آنها را خارج کنیم، در این کشور حضور نظامی خواهیم داشت.
اظهارات بایدن در حالی است که برآورد مقام های دولت آمریکا نشان می دهد هنوز بیش از ۱۰ هزار شهروند آمریکایی در افغانستان هستند.
بایدن افزود: دولت آمریکا هر کار و اقدامی را که بتواند برای خارج کردن آمریکایی ها و شهروندان کشورهای متحدش انجام خواهد داد.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهار داشت: راهی برای خارج شدن بدون آشوب و هرج و مرج در افغانستان وجود نداشت. این توافق دولت قبلی آمریکا با طالبان بود که مانع حملات نظامی علیه آمریکایی ها شده است.
وی در پاسخ به این سئوال که “آیا می شد خروج آمریکا از افغانستان را به شیوه بهتری مدیریت کرد؟”، گفت: این تصور که راهی وجود داشت تا بدون آشوب از افغانستان خارج شویم، درست نیست، نمی دانم چطور می شد آن اتفاق رخ دهد.
بایدن در ادامه ضمن اشاره به استقرار نظامیان آمریکایی در فرودگاه کابل، گفت: وقتی این تصاویر را دیدم، متوجه ضروری بودن اتخاذ اقدام سریع و کنترل اوضاع فرودگاه شدم و این دقیقا همان چیزی است که انجام دادیم.
وی ضمن اشاره به مفید بودن توافق دولت ترامپ با طالبان، افزود: این توافق بود ک مانع حمله نظامی طالبان به نیروهای آمریکایی شده است. طالبان با ما همکاری می کنند و به آمریکایی ها اجازه خروج از افغانستان را می دهند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا