بین المللی

نتیجه رایزنی درباره دولت آینده افغانستان به زودی اعلام می‌شود

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، خبرگزاری طلوع نیوز به نقل از منابع خبری گفت که اکنون رهبری آنان در دوحه در حال گفت و گو هستند و با جامعه جهانی و احزاب سیاسی در داخل افغانستان نیز در تماس هستند.در همین مورد ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان گفت که زمان آزمایش برای طالبان اکنون فرا رسیده است و باید ثابت کنند که می‌توانند نظام را اداره کنند.
وی در یک پیام ویدیویی که توضیح داد که «حالا وقت آزمایش و امتحان ما فرا رسیده است چرا که ما حالا تامین امنیت مردم را برعهده داریم.»
با به قدرت رسیدن طالبان و کناره گیری اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی وضعیت کنونی را نتیجه ناکامی‌ها و کار کرد دولت اشرف غنی خواند و گفت: «دولت مفسد به حاضر نشد که دست از جنگ دارد و بحران افغانستان به گونه صلح آمیز حل شود.
سیاستمداران افغان بر این باورند که در افغانستان باید نظامی تشکیل شود که دستاوردهای بیست ساله گذشته حفظ شود و مردم به رفاه و امنیت برسند.
طالبان در حالی از رایزنی‌ها برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراگیر با جامعه جهانی و سیاستمداران افغانستان سخن می‌گویند که روز گذشته امیر خان متقی رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت طالبان گفت که نظام آینده به کسانی تعلق دارد که اکنون در افغانستان حاکم هستند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا