بین المللی

نشست خبری پر از گافِ بایدن

خبرمهم: رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا، نشست خبری پر از گاف دیگری برگزار و فراموش کرد چه مدت در کنگره بوده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از  شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیسی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خطاب به جامعه اطلاعاتی آمریکا، مطالب ناخوشایندی بر زبان راند و به طور مثال فراموش کرد چه مدت در کنگره بوده است.او گفت: «می دانید، ما این کار را وقتی من اولین بار در سه دهه و نیم پیش به عنوان سناتور به اینجا آمدم، انجام می‌دادیم».
در حالی که بایدن در ۳ ژانویه ۱۹۷۳ (حدوداً دی ۱۳۵۱)، به عنوان سناتور سوگند یاد کرد و تقریباً به مدت ۵۰ سال یعنی پنج دهه، در سیاست بوده است.
بایدن در همین نشست خبری، از آمریکایی‌هایی که هنوز واکسن کووید-۱۹ نزده اند، انتقاد کرد.  همچنین برای ترک این نشست خبری، از دستیاران خود اجازه گرفت.
این نخستین باری نیست که بایدن در سخنرانی خود گاف می‌دهد. او در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن، در اظهار نظری درباره برجام از عبارتی اشتباه برای اشاره به توافق هسته‌ای ایران استفاده کرد.
اشتباهات کلامی بایدن همواره مورد تمسخر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، قرار گرفته و او بار‌ها گفته است بایدن از نظر عقلی برای ریاست‌جمهوری گزینه‌ای نامناسب است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا