بین المللی

بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان در آینده نزدیک

خبرمهم: یک منبع آگاه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی پیش از نیمه مرداد گفت: ایران از عربستان برای حضور در این مراسم دعوت کرده است و به نظر می‌رسد سعودی‌ها هم نظر موافق خود را اعلام کرده باشند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، حضور نماینده‌ای از پادشاهی عربستان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به حل‌وفصل تمامی موارد اختلافی دوجانبه هر لحظه امکان اعلام بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشایی سفارتخانه‌ها وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر مذاکرات در پایتخت‌های برخی از کشورهای عربی در جریان است و بیشتر موارد اختلافی نه در مورد مناسبات ایران و عربستان بلکه در رابطه با وضعیت کشورهای یمن، لبنان و عراق است.
این منبع آگاه با بیان اینکه احتمال می‌دهم در مراسم تحلیف آقای رئیسی اتفاقی رخ دهد، ادامه داد: طرفین در حال مذاکره هستند که در مراسم تحلیف حرکت نمادینی انجام شده و پس از آن روابط آغاز شود.
وی تصریح کرد: براساس شنیده‌ها خوشبختانه گفت‌وگوهای تهران و ریاض وارد فضای سیاسی نشده و در رویه قابل قبولی پیش می‌رود، پس امکان ازسرگیری مجدد مناسبات وجود دارد.
به گفته این منبع آگاه، نخست‌وزیر عراق در آینده نزدیک به واشنگتن سفر می‌کند و بهبود روابط ایران و سعودی یکی از موارد احتمالی گفت‌وگوی او با بایدن خواهد بود، اما با این حال باید دید که اوضاع به چه صورتی به پیش می‌رود./اعتمادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا