بین المللی

امارات در هک گوشی‌های انگلیسی با استفاده از پگاسوس نقش دارد

خبرمهم: یک نشریه انگلیسی نقش امارات در هک کردن گوشی‌های انگلیسی با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را افشا کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی افشا کرد امارات در هک کردن گوشی‌های انگلیسی با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی با نام «پگاسوس» نقش داشته است.بنابر اعلام گاردین یکی از اعضای مجلس عیان انگلیس ازجمله ۴۰۰ نفری است که مابین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ با استفاده از نرم‌افزار پگاسوس مورد حمله سایبری و جاسوسی قرار گرفته‌اند.
این عضو از مجلس اعیان انگلیس در این باره اعلام کرد که اگر صحت این مسئله به اثبات برسد، نشانی بر عدم معتمد بودن و نقض حاکمیت انگلیس محسوب می‌شود.
تحلیل داده‌هایی که به‌دست گاردین رسیده است نشان می‌دهد که دولت امارات نقش اصلی را در پشت‌پرده این جاسوسی داشته است و مسئول اصلی انتخاب شماره تلفن‌های افراد مقامات امارات بودند.
امارات یکی از ۴۰ کشوری است که از این نرم‌افزار جاسوسی استفاده کرده است. گفته می‌شود دبی، شهری که «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکمیت آن را برعهده دارد، یکی از مشتریان شرکت فروشنده این نرم‌افزار است.
گاردین در ادامه گزارش خود آورده است: «تلفن همراه لطیفه، دختر شیخ محمد که سال ۲۰۱۸ در تلاش برای فرار از دبی بود و همچنین تلفن همراه همسر سابق حاکم دبی که سال ۲۰۱۹ از این کشور فرار کرد، نیز ازجمله اهداف این نرم‌افزار جاسوسی بودند.»
یکی از وکلای همسر سابق دبی نیز ازجمله افرادی است که هدف حملات این نرم‌افزار قرار گرفت. همچنین گفته می‌شود برخی دیگر از افرادی که هدف این پروژه جاسوسی قرار گرفتند با همسر و دختر حاکم دبی در ارتباط بودند.
۱۷ سازمان رسانه‌ای هفته جاری از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه ازسوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.
شرکت جاسوسی «NSO» وابسته به رژیم صهیونیستی که مجوز فروش این نرم‌افزار به کشور‌های دیگر را داشت، روز گذشته بیانیه‌ای منتشر و این اخبار را رد کرد و گفت: «چنین اظهاراتی در کل غلط است. محصول ما تنها ازسوی دستگاه‌های اطلاعاتی و اجرای قانون و برای مبارزه با تروریسم استفاده شده است.» /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا