بین المللی

واردات نفت چین از ایران در ماه مارس به بیشترین میزان ۶ ماه گذشته رسید

خبرهای فوری: میزان واردات نفت چین از ایران در ماه مارس 806 هزار و 452 بشکه در روز بوده که بیشترین میزان در 6 ماه گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری به نقل از رویترز، میزان واردات نفت چین در ماه‌های قبل از می یعنی زمانی که آمریکا اعلام کرد معافیت‌های تحریمی خرید نفت از ایران تمدید نمی‌شود، رکورد زده است.

این گزارش می‌نویسد صادرات نفت ایران به چین در رکوردزنی واردات این کشور نقش مؤثری داشته است.

رویترز می‌نویسد بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده از بلومبرگ میزان واردات نفت چین از ایران در ماه مارس ۸۰۶ هزار و ۴۵۲ بشکه در روز بوده که بیشترین میزان در ۶ ماه گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، میزان واردات نفت خام چین رکورد ۶ ماه گذشته را زده چرا که این کشور تلاش کرده قبل از ۲ می نفت بیشتری از ایران خریداری کند.

بر اساس محاسبات بلومبرگ از آمارهای گمرک پکن، چین تنها در ماه آوریل ۴۳.۷۳ میلیون تن معادل ۱۰.۶۸ میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرده است که این بیشترین میزان از سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود.

مایکل مدیان یک تحلیل‌گر در شرکت انرژی و مشاوره صنعتی در لندن گفت: علت بالا بودن واردات چین در این ماه واردات گسترده از ایران بوده است.

همچنین لی‌لی تحلیل‌گر مؤسسه تحقیقاتی کالا در شانگهای چین نیز معتقد است پالایشگاه‌های بزرگ در دالیان چین عامل تقاضای بیشتر نفت از سوی چین بوده است.

رویترز می‌نویسد؛ میزان صادرات ایران به چین در ماه می و آوریل کاهش خواهد داشت.

[irp posts=”16636″ name=”رئیس‌جمهور: نفت را علیرغم تحریم آمریکا می‌فروشیم / آمریکا بدنبال محدود کردن منابع ارزی ماست”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا