بین المللی

ائتلاف آمریکا: اگر الکاظمی بخواهد از عراق خارج می‌شویم

خبرمهم: سخنگوی نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که اگر نخست وزیر عراق از آنان بخواهد که این کشور را ترک کنند، این کار را انجام خواهند داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «وین ماروتو» سخنگوی نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که به حاکمیت عراق احترام می‌گذارند.شبکه خبری الفرات در کانال تلگرامی خود به نقل از ماروتو گزارش داد، حضور نیروهای باقی مانده آمریکایی در عراق بر اساس مذاکرات بین واشنگتن و بغداد است.
وی همچنین گفت که اگر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درخواستی برای خروج نیروهای ائتلاف از عراق مطرح کند، این نیروها از عراق خارج خواهند شد.
این فرمانده آمریکایی در ادامه تصریح کرد مأموریت نیروهای ائتلاف از مبارزه مستقیم به حمایت، آموزش و فعالیت مستشاری به نیروهای عراقی تغییر کرده است.
ماروتو با بیان اینکه عراق در حال حاضر به تنهایی مشغول مبارزه با داعش است، گفت که اگر بغداد درخواست کند، ائتلاف آماده است که عملیات زمینی آنان را با حملات هوایی هوایی پوشش دهد.
وی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی که در پایگاه عین الاسد حضور دارد، تجهیزات نظامی را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ وارد این پایگاه کردند.
این مسئول آمریکایی در پایان مدعی شد که ائتلاف آمریکا برای شکست داعش، پنج میلیارد دلار هزینه کرده است.
ادعای خروج آمریکا بارها مطرح شده است، و با وجود مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکا، ولی این کشور حاضر به خروج نیست.
ائتلاف آمریکا در حالی مدعی مبارزه با داعش است، که بارها اسنادی از کمکهای این ائتلاف به عناصر داعش در سوریه و عراق منتشر شد.
ائتلاف آمریکا اوایل اردیبهشت سال ۱۳۹۸،  با کمک بالگرد‌ها و هواپیماهای خود به بقایای گروه تروریستی داعش مستقر در استان «الانبار» در غرب عراق و در مرز با سوریه از آسمان  مواد غذایی و دارو ارسال کرد.
«قصی الانباری» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفت که تروریست‌های داعش در مرکز الانبار مخفی شده‌اند و تنها بالگرد‌های نظامی آمریکا به آن‌ها دسترسی دارند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا