بین المللی

شناسایی مواردی از ابتلا به زیکا در هند

خبرمهم: مقامات هند اعلام کردند که پس از شناسایی ۱۴ مورد ابتلا به ویروس زیکا در ایالت جنوبی کرالا، هشدار سراسری صادر شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در میان بیماران شناسایی شده یک زن باردار ۲۴ ساله نیز در شهر تریواندروم، مرکز این ایالت تحت معالجه قرار گرفته است.زنان باردار به ویژه در برابر ویروس زیکا آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند بیماری منتقل شده از پشه را به نوزادان خود انتقال دهند و این عامل بیماریزا در کودکان می‌تواند باعث بروز سندرم گیلن-باره شود که یک بیماری نادر خود ایمنی است.
وینا جورج، وزیر ایالتیِ کرالا به خبرگزاری فرانسه گفت که آزمایش این زن باردار روز پنجشنبه مثبت و در روز جمعه ۱۳ مورد ابتلای دیگر نیز تایید شد
وی افزود: همه این افراد از کادر درمان هستند و در حال حاضر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند اما وضعیت آن‌ها پایدار است.
این ویروس برای نخستین بار در میمون‌ها در جنگل زیکا در اوگاندا و در سال ۱۹۷۴ شناسایی شد و در دهه‌های اخیر باعث چندین شیوع در سراسر جهان شده است.
در حال حاضر هیچ واکسن یا داروی ضد ویروسی به‌عنوان پیشگیری یا درمان در دسترس نیست. علائم این بیماری شامل تب، ضایعات پوستی، دردهای عضلانی و مفصلی است اما میزان مرگ و میر در آن نادر است.
به گزارش یورونیوز، هند در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شیوع بیماری زیکا را شاهد بوده است و صدها مورد در غرب گجرات و راجستان گزارش شد اما آخرین موارد این بیماری در کرالا گزارش شده است. این ایالت در حال حاضر با جهش ویروس کرونا نیز مبارزه می‌کند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا