بین المللی

نخست‌وزیر عراق: در پرداخت همه بدهی‌های تهران جدی هستیم

خبرمهم: نخست وزیر عراق با بیان اینکه ایران علیرغم تحریم‌ها و برخی مشکلات دیگر در صادرات برق به این کشور کوتاهی نکرده، تاکید کرد: ما درخصوص پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق در سال‌های گذشته جدی هستیم.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نخست‌وزیر عراق: ایران در صادرات برق کوتاهی نکرده و در پرداخت همه بدهی‌های تهران جدی هستیم
نخست وزیر عراق با بیان اینکه ایران علیرغم تحریم‌ها و برخی مشکلات دیگر در صادرات برق به این کشور کوتاهی نکرده، تاکید کرد: ما درخصوص پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق در سال‌های گذشته جدی هستیم.
به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نشستی اضطراری با استانداران این کشور و با حضور اعضای کمیته حل بحران برق برگزار کرد.
وی در بخشی از این نشست تاکید کرد که دلیل عدم اتصال خطوط برق عراق با کشورهای همسایه و جهان طی ۱۷ سال گذشته چیست؟ ما فقط به شبکه برق ایران وصل هستیم که این کشور درحد توان خود در صادرات برق به عراق کوتاهی نمی‌کند و در برابر مردم خود نیز تعهد دارد، همچنین پرونده بدهی‌های واردات برق از تهران و تحریم‌های آمریکا هم وجود دارد، ما درخصوص حل این مساله و پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق سال‌های گذشته جدی هستیم و در این زمینه به پیشرفت‌های بیشتر هم خواهیم رسید.
براساس این گزارش عراق هرساله به ویژه در ماه های تابستان در بسیاری از مناطق با بحران برق مواجه می شود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا