بین المللی

ترامپ؛ رئیس جمهوری که کلاهبردار هم بود! / ۱۵ سال فرار مالیاتی؛ اتهام جدید ترامپ

خبرمهم: دادستانی منهتن نیویورک با اشاره به کلاه‌برداری مالیاتی گسترده سازمان ترامپ و مدیر مالی وی، از متهم شناخته شدن ترامپ خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، دادستانی منهتن نیویورک از متهم شدن سازمان ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و آلن ویسلبرگ مدیر مالی آن به کلاه‌برداری مالیاتی خبر داد.اتهام سازمان ترامپ و مدیر مالی آن کلاه‌برداری مالیاتی گسترده و قابل توجه به مبلغ ۱.۷ میلیون دلار به مدت پانزده سال است.
بر اساس این پرونده که نخستین پرونده کیفری مقامات قضایی نیویورک علیه ترامپ محسوب می‌شود که بعد از دو سال تحقیقات به سرانجام رسیده، سازمان ترامپ و ویسلبرگ از سال ۲۰۰۵ تا امسال، مقامات را در خصوص پرداخت مالیات فریب داده‌اند.
از سوی دیگر، ترامپ در واکنش به انتشار اخبار مربوط به اتهامات وارده این سازمان ادعا کرده است که چنین اتهامات سیاسی کشور را دچار تفرقه می‌کند!
طبق گزارش آسوشیتد پرس، وکلای ویسلبرگ و سازمان ترامپ پس از دریافت این اتهامات از دادگاه درخواست تجدیدنظر کرده‌اند.
کری دان، دادستان منهتن نیز در رابطه با این موضوع اظهار کرد: این تخلفات که به مدت ۱۵ سال تداوم داشته است از سوی بالاترین سطوح مدیریتی سازمان‌دهی شده، اما با این حال در این مرحله از تحقیقات قضایی اتهامی شخص ترامپ را تهدید نمی‌کند.
کری دان بیانیه امروز سازمان ترامپ را مبنی بر اینکه اتهامات علیه ویسلبرگ محکوم بوده و صرفا تلاشی «سیاسی» برای لطمه زدن به رئیس جمهور سابق آمریکاست را نیز مردود اعلام کرد و گفت: مسائل سیاسی هیچ جایگاهی در هیأت منصفه ندارد و این تضمین را می‌دهم که در اینجا نیز هیچ نقشی نداشته است.
آلن هوارد ویسلبرگ، مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ صبح روز پنج‌شنبه به وقت آمریکا با حضور در دادگاه منهتن نیویورک خود را تسلیم مقامات قضایی این ایالت کرد که بدون ارائه وثیقه آزاد شد، اما دادگاه منهتن از ترس خروج او از آمریکا به‌وسیله جت شخصی، پاسپورت او را ضبط کرد.
در اتهامات او آمده است که او نام خود را به عنوان شهروند نیویورک ثبت نکرده تا از پرداخت مالیات بر درآمد در این شهر طفره رود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا