بین المللی

کانادا تقصیر گورهای جمعی را گردن واتیکان انداخت؛ «پاپ باید غذرخواهی کند»

خبرمهم: نخست‌وزیر کانادا با مقصر دانستن کلیسای کاتولیک در ماجرای پیداشدن گورهای جمعی کودکان در مدارس شبانه‌روزی، گفت پاپ باید با حضور در این کشور شخصا از بومیان عذرخواهی کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به‌جای عذرخواهی از طرف دولت فدرال این کشور از بومیانی که فرزندانشان قربانی جنایت نژادپرستانه مدارس دولتی شبانه‌روزی در سال‌های گذشته شده بودند، تقصیر را گردن واتیکان انداخت.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترودو از پاپ فرانسیس خواسته که شخصا به کانادا سفر کرده و به دلیل نقش کلیسای کاتولیک در اداره مدارس شبانه‌روزی که در محوطه آنها گورهای جمعی کودکان بومی کانادایی پیدا شده، رسماََ عذرخواهی کند.
وی طی کنفرانس مطبوعاتی در اُتاوا گفت: «من مستقیماََ با پاپ فرانسیس صحبت کرده تا او را درباره این موضوع تحت فشار بگذارم که نه تنها عذرخواهی وی ضروری است بلکه باید در خاک کانادا از بومیان کانادایی عذرخواهی کند».
بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر کانادا همچنین افزود: «من می‌دانم که سران کلیسای کاتولیک در حال بررسی اوضاع و تعامل فعالانه درباره گام‌های بعدی است که باید برداشته شوند»./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا