بین المللی

حمله ترامپ به بایدن به سبب رها کردن رویکرد “اول آمریکا”

خبرمهم: دونالد ترامپ دست به مستقیم‌ترین حمله خود به روابط دوجانبه و شراکتی که جو بایدن به دنبال از سرگرفتنشان در طی سفر خارجی هشت روزه اخیرش است زده و به این رئیس جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی‌اش بعد از دیدار رو در روی آنها در خلیج کابریس حمله کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا کمی قبل‌تر از آن نیز در یک بیانیه بایدن را که بر سر برنامه‌اش برای نشست با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مورد تمسخر قرار داده بود. او چند ساعت بعد از آن نیز در یک بیانیه نقل قولی را از امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه آورده و نوشت: او و بسیاری از دیگر رهبران قبل از او در فرانسه و در سراسر اروپا به شکلی بی‌سابقه مشغول دزدیدن از آمریکا بودند.
او عنوان کرد: با ما به دلیل توافقات تجاری وحشتناک و با پرداخت بخش بزرگی از امور دفاعی آنها بسیار ناعادلانه رفتار شد.
ترامپ ادامه داد: آنها از آمریکا و از کسانی مثل بایدن بهره برداری کردند، حالا هم اجازه پیدا خواهند کرد تا به سراغ راه‌های قدیمی‌شان برای دزدیدن از کشور ما بروند.
ترامپ نوشت: اگر من هم رهبر این کشورها بودم از بایدن خیلی بیشتر از رئیس جمهور ترامپ خوشم می‌آمد. او گفت که حالا آنها از طریق آمریکا “بسیار ثروتمند” خواهند شد.
ترامپ پیشتر در زمان ریاست جمهوری خود نیز مشکلاتی را با ماکرون داشت آن طور که در دست دادن مشهور آنها در زمان سفر سال ۲۰۱۷ ترامپ به پاریس دیده شد.
ترامپ همچنین در حالی که بایدن جانشینش مشغول نشست با رهبران کشورهای هم‌پیمان بود، مجددا به سراغ ادعایش در خصوص دزدیده شدن انتخابات رفت. او بار دیگر به بایدن حمله کرد و این بار انتخابات سال ۲۰۲۰ را یک “کلاهبرداری” و یک “جرم” خواند.
این صحبت کمی بعد از آن مطرح شد که بایدن نشستی را با امانوئل ماکرون داشت و ماکرون در این نشست گفت که آمریکا “قطعا” برگشته و “بخشی از باشگاه” است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا