بین المللی

سازمان ملل: طالبان مخالف تامین صلح و ثبات در افغانستان است

خبرمهم: کارشناسان سازمان ملل گزارش می‌دهند که طالبان احتمالاً در حال آماده سازی برای افزایش تعداد عملیات نظامی خود در افغانستان است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل با ارائه گزارشی مربوط به اوضاع افغانستان اعلام کردند که جنگجویان طالبان اقدامات خشونت را در افغانستان نه تنها کاهش نخواهند داد، بلکه این گروه حملات‌شان را به سطح جدیدی خواهد رساند.

کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل متحد در این گزارش گفتند برخی رهبران گروه طالبان علاقه‌ای به تامین صلح و ثبات در افغانستان ندارند.

در این سند آمده است: “سخنان طالبان و گزارش‌های مربوط به آموزش فعال جنگجویان این گروه برای عملیات‌های بهاری نشان می‌دهند که این گروه احتمالاً عملیات نظامی را در سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد داد”.

بر بنیاد این گزارش، طالبان مسؤول قتل‌های هدفمند اخیر در افغانستان بوده و وضعیت امنیتی این کشور قابل نگرانی است.

در این گزارش همچنان از روابط نزدیک طالبان با القاعده در افغانستان و تبدیل شدن این دو گروه به تهدید بزرگ و جدی برای آمریکا اشاره شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نوشته است که طالبان تلاش می‌کند ۵۰ تا ۷۰ در صد خاک افغانستان را در کنترل خود بیاورد.

براساس این گزارش رهبران ارشد شبکه القاعده در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند و در هماهنگی تنگاتنگ با طالبان حملات‌شان را در افغانستان سازماندهی و اجرا می‌کنند.

سازمان ملل دریافته است که درحال حاضر هشت تا ۱۰ هزار جنگجوی مختلف خارجی با حمایت طالبان در افغانستان می‌جنگند.

این درحالی است که ارتباط القاعده با طالبان همه روزه با کشته شدن جنگجویان این شبکه در کنار طالبان در میدان‌های جنگ ثابت می‌شود اما طالبان همواره  داشتن ارتباط با گروه‌های تروریستی خارجی را انکار کرده‌ است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا