بین المللی

ژاپن بعد از المپیک، انتخابات زودهنگام اعلام می‌کند

خبرمهم: براساس گزارش‌ها، نخست‌وزیر ژاپن احتمالا بعد از المپیک توکیو و بازی‌های پارالمپیک، انتخابات زودهنگام اعلام خواهد کرد. یوشیهیده سوگا تلاش دارد تا اراده خود برای برگزاری این مسابقات به‌رغم تقلای این کشور برای کنترل پاندمی کرونا را نشان دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روزنامه آساهی امروز (پنجشنبه) به نقل از چندین مقام حزب حاکم گزارش داد، دولت ژاپن در تلاش است تا پیش از این انتخابات زودهنگام یک بسته محرک اقتصادی جدید تدوین کند.

کاتسونوبو کاتو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در کنفرانس خبری امروز درباره این خبر گفت: ما قصد بررسی یک بسته محرک جدید را نداریم. اما ما نیاز احیای اقتصادی را حس می‌کنیم… و امیدواریم که به صورت منعطف‌پذیر گام‌های ضروری را برداریم.

براساس گزارش‌ها، یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه به اتفاق شریک ائتلاف حاکمش توافق کرد تا دوره کنونی پارلمان را بعد از تعطیل شدنش در ۱۶ ژوئن تمدید نکند.

روزنامه آساهی گزارش داد، این بدان معناست که ژاپن از تدوین بودجه تکمیلی فعلاً صرف‌نظر کرده و تقریبا چهار تریلیون ین (۳۶.۵۰ میلیارد دلار) ذخیره باقیمانده را برای پرداخت هزینه‌های اضطراری برای مبارزه با پاندمی کرونا استفاده می‌کند.

دفتر روابط عمومی دولت ژاپن از اظهارنظر درباره گزارش روزنامه آساهی در مورد برنامه انتخاباتی سوگا خودداری کرد.

یک قانونگذار حزب حاکم ژاپن هفته گذشته به رویترز گفته بود: واضح است که ما به بودجه مازاد نیاز داریم اما پارلمان در حال تعطیل شدن است و بنابراین ما فرصتی برای تصویب آن نداریم. اما باید رایزنی‌های درون حزبی برای تدوین یک بسته محرک دیگر و یک بودجه مازاد داشته باشیم.

براساس گزارش روزنامه آساهی، با توجه به اینکه مسابقات المپیک توکیو از ۲۳ ژوئیه آغاز می‌شود، محتمل‌ترین سناریو برای منحل شدن پارلمان به خواست سوگا و برگزاری یک انتخابات زودهنگام بعد از پنجم سپتامبر است که مسابقات پارالمپیک به پایان می‌رسد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا