بین المللی

وزیر خارجه انگلیس در تل‌آویو: به توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران نیاز داریم

خبرمهم: وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که دیدار با همتای صهیونسیتی خود در قدس اشغالی بر لزوم رسیدن به یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران تأکید کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در دیدار با «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص برجام گفت‌وگو کرد.

راب در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در ارتباط با محور گفت‌وگوهای خود در قدس اشغالی با اشکنازی نوشت: «در دیدار امروز (چهارشنبه) خود با گابی اشکنازی بر تعهد به راه‌حل دو دولتی، اهمیت یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کردم».

وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار و رایزنی کرد.

در حالیکه دور پنجم مذاکرات وین برای احیای برجام از روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شده است، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده و راب برای رایزنی با مقام‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند.

روز گذشته نیز، بلینکن در سفر خود به فلسطین اشغالی با تأکید بر اتحاد مستحکم واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران، تلاش کرد توپ بازگشت به برجام را به زمین ایران انداخته و تهران را مقصر وضعیت فعلی این توافق جلوه دهد. (جزئیات بیشتر)

وی در این خصوص گفت: «ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در این گزاره که هرگز نباید به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود، کاملاً متحد هستند.ما هدف کاملاً یکسانی داریم. بر کسی پوشیده نیست گاهی با یکدیگر در خصوص نحوه تحقق آن هدف اختلافاتی داریم.»

رژیم صهیونیستی در تلاش است از هر فرصتی برای پیشبرد اهداف ضدایرانی خود و نفوذ در کشورهای غربی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی بهره ببرد.

اخیراً، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با بلینکن با ابراز امیدواری درباره عدم پیوستن دولت بایدن به برجام مدعی شد که ین توافق راه را برای زرداخانه اتمی ایران با مشروعیت بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) که عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در «گرند هتل» در شهر وین آغاز شد، بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان در نشست خود به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

سید عباس عراقچی پس از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره نشست مذکور با بیان این‌که نمی‌توانم با اطمینان بگویم که این دور از مذاکرات دور آخر خواهد بود، تصریح کرد: تا وقتی منافع کشور تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می‌کند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا