بین المللی

مقام پنتاگون: پاکستان به آمریکا اجازه دسترسی به حریم هوایی خود را داده است

خبرمهم: یک مقام ارشد پنتاگون به قانونگذاران این کشور گفت، پاکستان به ارتش آمریکا اجازه استفاده از حریم هوایی خود و دسترسی به این کشور با هدف پشتیبانی از حضورش در افغانستان را داده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری هند، دیوید اف. هلوی، معاون امور هند-اقیانوسیه وزیر دفاع آمریکا همچنین به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای کشورش گفت، آمریکا به گفتگویش با پاکستان از بابت نقش مهمی که این کشور در راستای حمایت از فرآیند صلح در کشور جنگ زده همسایه ایفا کرده ادامه خواهد داد.

هلوی تاکید کرد، پاکستان به آمریکا اجازه استفاده از حریم هوایی خود و دسترسی به آنجا را به جهت اینکه بتواند از حضور نظامی اش در افغانستان حمایت کند داده است.

او در پاسخ به پرسش یک سناتور درباره افغانستان گفت: پاکستان نقشی مهم را در افغانستان ایفا کرده و آنها از فرآیند صلح افغانستان حمایت کرده اند.

وی افزود: ما به گفتگوی خود با پاکستان به جهت حمایت آنها و مشارکت آنها در قبال آینده افغانستان ادامه خواهیم داد و آینده صلح در افغانستان حیاتی خواهد بود.

ماه گذشته میلادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از خارج ساختن همه سربازان کشورش از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی داد.

جک رید، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز گفت که این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را باید در راستای یک گذار تلقی کرد نه یک پایان./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا