بین المللی

ترامپ: گرفتن پول از پادشاه سعودی از دریافت اجاره املاک در نیویورک راحت‌تر است!

خبرهای فوری: ملک سلمان از شنیدن این حرف شوکه شده و به او گفته هیچ رییس جمهوری از آمریکا تا بحال برای پول گرفتن به دفتر او زنگ نزده...

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، “دونالد ترامپ در اظهاراتی در جمع حامیانش در شهر “گرین بِی” ایالت “ویسکانسین” آمریکا بار دیگر اظهاراتی جنجالی درباره عربستان سعودی بر زبان آورد و این کشور را یک کشور پولدار دانست که ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند از پول آن صرف‌نظر کند.

سی‌ان‌ان، ترامپ که با لغو برنامه شام سالانه با خبرنگاران حوزه کاخ سفید به ویسکانسین سفر کرده است، شنبه شب (به وقت محلی آمریکا) در جمع حامیان خود در شهر “گرین بِی” این ایالت، سخنرانی کرد.

او درباره عربستان سعودی گفت: “ببینید، عربستان سعودی کشور بسیار ثروتمندی است و ما از آنها دفاع می‌کنیم و در واقع داریم برای آنها هزینه می‌کنیم و آنها چیز دیگری جز مبالغ زیادی پول نقد ندارند.. ما برای دفاع از آنها هزینه می‌کنیم و آنها – در مقابل- خریدهای کلانی از ما می‌کنند.. آنها ۴۵۰ میلیارد دلار از ما خرید می‌کنند.”

او سپس به ماجرای گفتگوی تلفنی اخیرش با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی اشاره کرد و گفت با پادشاه عربستان تماس گرفته و از او خواسته بابت حمایت نظامی ایالات متحده آمریکا از کشورش ۴.۵ میلیارد دلار بپردازد.

ترامپ سپس گفت که ملک سلمان از شنیدن این حرف شوکه شده و به او گفته هیچ رییس جمهوری از آمریکا تا بحال برای پول گرفتن به دفتر او زنگ نزده بوده، و ترامپ در پاسخ به او گفته: بله؛ چون آنها احمق بوده‌اند.

اما به گفته ترامپ، ملک سلمان در نهایت در جریان آن گفتگوی تلفنی موافقت کرد ۵۰۰ میلیون دلار به ما بپردازد.

ترامپ سپس با تاکید بر اینکه ملک سلمان را بسیار دوست دارد گفت:  ما با عربستان سعودی کار می‌کنیم. در بسیاری از حوزه‌ها…صادقانه بگویم که گرفتن – این حجم کلان از-  پول از عربستان سعودی – با یک تماس تلفنی- حتی بسیار راحت‌تر و امن‌تر از گرفتن اجاره بهای ۱۱۳.۵۷ دلاری از یک مستاجر در یکی از محله‌های بد نیویورک است.”

 او گفت: “در آمریکا عده‌ای می‌گویند باید روابط خود با عربستان سعودی را قطع کنیم. اما آنها ۴۵۰ میلیارد دلار از ماخرید کرده‌اند. من نمی‌خواهم آنها را از دست بدهم.”

گفتنی است ترامپ در مهر ماه سال گذشته نیز در اظهاراتی که از نظر بسیاری از ناظران تحقیرآمیز توصیف شده، خاندان حاکم بر عربستان سعودی را وابسته به آمریکا دانسته که بدون حمایت ایالات متحده آمریکا حتی ۲ هفته نیز نمی‌توانند در سریر قدرت بمانند.

[irp posts=”15738″ name=”حقایقی تکان‌دهنده از اعدام جوانان عربستانی / واکاوی پرونده ۳۷ مبارز که به اتهام همکاری با ایران گردن زده شدند + تصاویر”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا