بین المللی

دست داشتن انگلیس در تعرض به کنسولگری ایران در کربلا

خبرمهم: حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای با اشاره به تعرض اخیر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا اعلام کرد که این توطئه ها در سفارت‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی می‌شوند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  دفتر سیاسی جنبش حزب الله عراق در بیانیه ای در رابطه با تعرض اخیر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا با تاکید بر اینکه نیروهای شر و تخریب با تحریک گروه های فریب خورده و منحرف بارها تلاش کردند که امنیت و ثبات عراق را بر هم بزنند اعلام کرد: اتفاقات اخیر کربلا نتیجه تسویه حساب‌ها میان گروه‌های توطئه‌گر و گروه‌های دیگری است که جوانان عراقی را به کام مرگ می کشانند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به حمله به دفاتر هیات های حج و زیارت ایران و آتش زدن پرچمی که لفظ جلاله روی آن قرار دارد تاکید شده است که این اقدامات گروههایی که پشت این اقدامات قرار دارند را رسوا می کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است : دشمنان گمان نکنند که ما در غفلت هستیم و حقایق را برای ملت عزیزمان برملا خواهیم کرد. این توطئه ها در اقدامی مداخله جویانه و آشکار در سفارتخانه های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی می شوند و این کشور استعماری و پست و تمام نیروهای بین المللی، منطقه ای ومحلی ناچار به پرداختن بهای این توطئه ها هستند.

بر اساس این گزارش، اخیرا برخی شهروندان عراقی در اعتراض به ترور یک فعال مدنی به نام ایهاب جواد الوزنی در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تجمع کردند و اطراف کنسولگری را آتش زدند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا