بین المللی

ادعای بلینکن در مورد مواضع برجامی آمریکا و ایران

خبرمهم: وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری مدعی شد که ایالات متحده برای بازگشت به تعهدات برجامی جدی است ولی درباره عزم ایران برای کنار گذاشتن فعالیت‌های هسته‌ای تردید دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با برنامه «امروز» شبکه چهار رادیو بی بی سی، با تکرار اتهام‌زنی به ایران تأکید کرد که ایالات متحده هنوز از تمایل ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌اش اطمینان ندارد.علی‌رغم شرط‌گذاری‌های دولت بایدن برای بازگشت واشنگتن به برجام، بلینکن مدعی شد که ایالات متحده به احیای برجام متعهد است.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به مذاکرات «وین» در خصوص احیای برجام گفت: «ما به همراه شرکای اروپایی خود، روسیه و چین و به طور غیرمستقیم ایران در (مذاکرات) وین مشارکت داشته‌ایم. ما جدیت در هدف خود برای بازگشت به تعهدات برجامی را نشان داده‌ایم، مسئله‌ای که نمی‌دانیم این است که آیا ایران آمادگی دارد که همان تصمیمات مشابه را اتخاذ کند و به جلو پیش برود یا خیر».

وی در ادامه مدعی شد که ایران در حال نزدیک شدن به نقطه توانمندی برای تولید تسلیحات اتمی است و در این خصوص گفت: «قبل از آن که چند سال پیش، توافق (برجام) حاصل شود، ایران چند هفته با تولید مواد شکاف‌پذیر برای یک سلاح هسته‌ای بود و برای ما زمانی برای آن که بتوانیم اقدامی انجام دهیم، باقی نمی‌گذاشت». /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا