بین المللی

رئیس حزب مخالف نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شد

خبرمهم: رئیس رژیم صهیونیستی یائیر لاپید را مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از الجزیره، “روون ریولین” رئیس رژیم صهیونیستی رئیس یکی از احزاب مخالف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی این رژیم را مأمور تشکل کابینه کرد.رئیس رژیم صهیونیستی یائیر لاپید رئیس حزب “یش عتید” که مخالف بنیامین نتانیاهوست را به جای او مأمور تشکیل کابینه این رژیم کرد.

ریولین توضیح داد که یائیر لاپید در حال حاضر، از حمایت ۵۶ نماینده در کنست از مجموع ۱۲۰ نماینده برخوردار است.

شبکه اسرائیلی «کان» روز چهارشنبه هفته پیش گزارش داده بود که ریولین می‌خواهد به جای سپردن وظیفه انتخاب نخست‌ وزیر بعدی به پارلمان اسرائیل (کنست)، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید یا «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا را به عنوان مأمور بعدی تشکیل کابینه انتخاب کند.

بامداد دیروز سه شنبه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که، بنیامین نتانیاهو در تشکیل ائتلاف با دیگر احزاب ناکام مانده و نتوانسته در مدت زمان تعیین شده کابینه ائتلافی خود را تشکیل دهد.

رئیس حزب لیکود تنها تا سه شنبه شب فرصت داشت تا کابینه جدید خود را تشکیل دهد که در این‌ امر ناموفق بود.

بنیامین نتانیاهو در فروردین ماه، با اینکه در حال محاکمه در دادگاه به اتهام فساد اقتصادی و کلاهبرداری بود، از سوی ریولین مسئول تشکیل کابینه جدید شد.

تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیاز به حمایت حداقل ۶۱ عضو از ۱۲۰ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دارد و نتانیاهو در کسب آن به بن بست رسید. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا