بین المللی

رایزنی تلفنی ظریف و همتای سوری

خبرمهم: ظریف در این گفتگوی تلفنی ضمن اعلام حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه بر لزوم احترام به قانون اساسی این کشور و مشروعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در گفتگوی تلفنی امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه موضوعات مورد علاقه در زمینه های دوجانبه و منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ظریف در این گفتگوی تلفنی ضمن  اعلام حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه بر لزوم احترام به قانون اساسی این کشور  و  مشروعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه  تاکید کرد.

فیصل مقداد نیز در این گفتگو گزارشی از وضعیت داخلی سوریه، آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روابط این کشور با همسایگان ارائه و از وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار از سوریه دعوت بعمل آورد که ایشان  نیز از این دعوت ، استقبال نمود.

مسائل منطقه از جمله تحولات عراق، فلسطین و نیز مبارزه همه جانبه با تروریسم و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و فلسطین و لبنان از جمله دیگر موارد گفتگوی فیمابین بود.

طرفین همچنین با اشاره  به  روز جهانی قدس یکبار دیگر بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین تاکید کردند. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا