بین المللی

برگزاری نشست جی ۷ اولین بار پس از شیوع کرونا به میزبانی انگلیس

خبرمهم: وزرای امور خارجه عضو جی ۷ اولین بار پس از آغاز شیوع کرونا در لندن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از رویترز، اولین نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو جی۷ پس از آغاز شیوع کرونا به میزبانی انگلیس امروز برگزار خواهد شد.وزرای امور خارجه کشورهای عضو جی ۷ امروز در اولین نشست حضوری خود از زمان آغاز شیوع کرونا در لندن گرد هم می‌آیند. قبل از شروع این نشست دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با هم دیدار می‌کنند.

انگلیس  اعلام کرده که مشتاق است درباره  مبارزه با تغییرات آب و هوا و احیای توافق هسته‌ای با ایران، با دولت آمریکا همکاری کند.

همچنین انتظار می‌رود که راب و بلینکن در مورد مذاکرات تجاری جاری بین لندن و واشنگتن بحث و گفتگو کنند، زیرا انگلیس به دنبال یک توافق دست نیافتنی  با آمریکا، پس از خروج از برگزیت است.

انگلیس که این هفته ریاست دوره‌ای این گروه را در اختیار دارد، از این نشست به عنوان فرصتی برای اثبات مجدد نفوذ غرب و پرداختن به مواردی مانند بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا، تغییرات آب و هوایی و نحوه برخورد با چین و روسیه نام برد.

وزرای کشورها قرار است در این نشست به مقدمات سفرهای برنامه ریزی شده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دیگر کشورها نیز بپردازند.

علاوه بر اعضای جی ۷، انگلیس در این هفته از وزرای کشورهای استرالیا، هند، آفریقای جنوبی و کره جنوبی برای شرکت در این نشست  دعوت کرده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا