بین المللی

درگیری شدید طالبان و داعش در شرق افغانستان

خبرهای فوری: مقامات افغان اعلام کردند که طالبان و داعش در یکی از شدیدترین درگیری‌های اخیر خود بار دیگر برای کنترل مناطق بیشتر با یکدیگر وارد جنگ شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، درگیری بین طالبان و داعش در دو شهرستان ولایت «ننگرهار» در حالی آغاز شد که جنگجویان داعش به چند روستای تحت کنترل طالبان حمله کردند.

«سهراب قادری» یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار به «رویترز» گفت: داعش ۶ روستا را در شهرستان‌های «خوگیانی» و «شیرزاد» تصرف کرده و درگیری‌ها متوقف نشده است.

وی افزود که حدود ۵۰۰ خانواده بر اثر درگیری‌ها از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

هنوز آمار مشخصی از تلفات این درگیری‌ها وجود ندارد.

ولایت ننگرهار که با پاکستان هم‌مرز است به عنوان پایگاه داعش در شرق افغانستان محسوب می‌شود اما برخی از روستاها در خوگیانی و شیرزاد تحت کنترل طالبان قرار دارد.

گزارش‌هایی زیادی مبنی بر حمایت نیروهای خارجی از گروه تروریستی داعش از جمله کمک‌های تدارکاتی و اطلاعاتی در افغانستان وجود دارد و جنگنده‌های آمریکایی نیز بارها در حمایت از داعش طالبان را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

گفتنی است که در ماه آگوست بیش از ۱۵۰ جنگجوی داعش پس از شکست از طالبان در ولایت «جوزجان» و در حالی که تحت تعقیب این گروه قرار داشتند به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شدند. /تسنیم

[irp posts=”15168″ name=”داعش در افغانستان فعال شده است؟”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا