بین المللی

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ضرورت بازنگری در اولویت‌های پنتاگون

خبرمهم: همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به دستور جو بایدن، وزیر دفاع آمریکا بر ضرورت بازنگری در اولویت‌های وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) تاکید کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در نخستین سخنرانی مهم خود درباره سیاست پنتاگون بدون اشاره به رقبایی، چون چین یا روسیه و  همزمان با شروع خروج بی قید و شرط آمریکا از افغانستان به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفت: این دستور با هدف پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا و بازنگری در اولویت‌های پنتاگون صادر شد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا باید برای درگیری احتمالی آینده‌ای آماده باشد که شباهت چندانی به «جنگ‌های دیرینه»‌ای نخواهد داشت که پنتاگون را تحلیل برده است.
آستین خواستار بهره گیری از پیشرفت‌های فناوری و بهبود عملیات نظامی منسجم‌تر جهانی برای «پی بردن و درک سریع تر، تصمیم گیری سریع تر، و اقدام سریع تر» شد.
وزیر دفاع آمریکا در دیدار از مرکز فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام، مستقر در هاوایی گفت: «روش جنگیدن ما در جنگ بزرگ بعدی بسیار متفاوت از روش جنگمان در جنگ‌های قبلی خواهد بود.»

آستین اذعان کرد «بیشتر دو دهه گذشته را در بخش‌های باقیمانده از جنگ‌های دیرینه سپری کرده است.»منتقدان می‌گویند با توجه به گسترش سازمان‌های ستیزه جویی همچون داعش در سراسر جهان، خروج از افغانستان  موجب پایان دادن به درگیری داخلی این کشور نمی‌شود، تهدید تروریسم را از بین نمی‌برد یا تجربه حاصل از ۲۰ سال جنگ ضدشورشی را نامربوط و (بی نتیجه) می‌سازد.

به نظر نمی‌رسد اظهارات آستین تجویزی برای اقدامات خاص یا پیش بینی برای هر گونه درگیری خاص باشد. بلکه ظاهراً وی رئوس کلی و به نوعی اهدافی مبهم را برای راهبری پنتاگون در دولت بایدن ترسیم کرد.
آستین گفت: «ما نمی‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم؛ بنابراین چیزی که نیاز داریم، ترکیب درست و مناسب فناوری، مفاهیم و توانمندی‌های عملیاتی به شیوه‌ای در هم تنیده و شبکه‌ای است که به قدری معتبر، انعطاف پذیر و سهمگین باشد که هر دشمنی را وادار به تامل کند.»
وی گفت جلوگیری از درگیری به معنای ایجاد «امتیاز و برتری برای ما و تنگنا و وضعیت دشوار برای آنها» خواهد بود.
آستین با ترسیم رئوس کلی سناریویی که در آن می‌توان از جنگ‌های سایبری «برای پاسخ به یک رویداد امنیتی دریایی در صد‌ها مایل دورتر» استفاده کرد گفت پاسخ‌های آمریکا می‌تواند غیرمستقیم باشد./صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا