بین المللی

خدمه کشتی‌ها حق ورود به بندرگاه‌های جنوب غرب خوزستان را ندارند

خبرمهم: رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا جهش یافته هندی خدمه کشتی‌های ورودی به بنادرآبادان، خرمشهر و شادگان حق خروج از کشتی و ورود به بندرگاه‌ها را ندارند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شکرالله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا هندی در جنوب غرب خوزستان مشاهده نشده و برای جلوگیری از این نوع بیماری خطرناک تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قدرت سرایت‌پذیری کرونا هندی و بیماری‌زایی آن از ویروس انگلیسی بیشتر است و در صورت مواجه شدن با آن باید منتظر فاجعه بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در صورت شیوع کرونای هندی با این سطح از دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت دشوار خواهد بود و قطعا موارد ابتلا بسیار بیشتر خواهد بود به گونه‌ای که بیمارستان‌ها پاسخگو نخواهند بود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه تاکنون کشتی‌ از مبدا کشور هندی در بندر خرمشهر پهلو نگرفته است افزود: با این وجود در قرارگاه نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا تصمیم گرفته شد که خدمه همه کشتی‌ها حق خروج از کشتی و ورود به بندرگاه‌ها  نداشته باشند.

وی بیان کرد: به محض پهلوگیری کشتی نیز کارکنان بهداشت، بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد و از موارد مشکوک نمونه‌گیری می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: البته باید توجه کرد که این ویروس تنها در هند وجود ندارد و ممکن است از طریق کشورهای دیگر نیز وارد شود بنابراین باید از همه کشتی‌های خارجی مراقبت شود.

۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستان های شادگان ، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا