بین المللی

«بوریس جانسون» به محاکمه نازنین زاغری واکنش نشان داد

خبرمهم: نخست وزیر انگلیس امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل به محاکمه «نازنین زاغری» واکنش نشان داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه به محاکمه نازنین زاغری مجرم ایرانی- انگلیسی واکنش نشان داد.به گزارش شبکه خبری اِسکای نیوز، نخست وزیر انگلیس با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این خصوص ادعا کرد: به نظر من این محکومیت اشتباه است. باید جزییات آنچه مقامات ایرانی می گویند را بررسی کنیم. فکر نمی کنم درست باشد که وی بیشتر در زندان باشد!

وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود گفت: بریتانیا با آمریکا در مورد زندانیان دو تابعیتی در ایران همکاری می‌کند.

گفتنی است که پابند الکترونیکی «نازنین زاغری راتکلیف» که در حال گذراندن دوره محکومیت ۵ ساله خود به جُرم فعالیت علیه نظام بود، اواخر سال گذشته باز شد؛ اما اعلام شده بود که دادگاهِ پرونده دیگر او ۲۴ اسفند ماه سال پیش برگزار می شود.

«نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی- انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران بازداشت شد.

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب در خصوص پرونده اول خود به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

زاغری در پرونده دوم خود به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» امروز به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شد. /مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا