بین المللی

ظریف : امیدواریم آمریکا با اتخاذ سیاست معقول به برجام بازگردد

خبرمهم: وزیر امور خارجه ایران گفت که امیدواریم آمریکا با اتخاذ یک سیاست معقول به برجام بازگردد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با فواد حسین همتای عراقی خود گفت : در صورت بازگشت آمریکا به برجام، تهران هم پس از راستی آزمایی اقدامات آمریکا، اقدامات متقابل را انجام می دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت : در مورد گفتگوی های هسته ای چهار بعلاوه یک با وزیر خارجه عراق صحبت کردم .

تاکید بر نقش عراق در صلح منطقه

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق هم در سخنان خود با تاکید بر نقش کشورش برای حل مسائل منطقه گفت که بغداد نقش مهمی برای ایجاد صلح در منطقه دارد .

او گفت که با اقای ظریف درباره روابط ایران و آمریکا و روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس گفت وگو کردم و نقش عراق در این زمینه مثبت ارزیابی شد .

وی افزود: ما در نشست امروز خود به مسائل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و وضعیت بین المللی پرداختیم.

فواد حسین از نقش محوری عراق در منطقه سخن گفت و تصریح کرد: اساس سیاست خارجی کنونی عراق برقراری روابط متوازن با همگان است.

وی با اشاره به رویکرد عراق برای آرام کردن اوضاع افزود: سیاست عراق در برقراری روابط براساس منافع مشترک است و اینکه منطقه خودش صاحب سخن باشد.

وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر اهمیت همکاری بین کشورهای منطقه گفت: ما همکاری و بحث و گفت وگوهای خود با طرف ایرانی را آغاز کرده ایم که به حد و مرز مهمی رسیده است.

وی افزود: مذاکرات بین طرف آمریکایی و ایرانی در وین آغاز شده است و ما آن را دنبال می کنیم و از پیشرفت موجود در این زمنیه خرسندیم.

وی گفت: ما همچنین به روابط دوجانبه در زمینه اقتصادی پرداختیم و بر اهمیت آن برای دو کشور تاکید شد و امیدواریم که بعد از برون رفت از چالش های کرونا این روابط دو جانبه را توسعه دهیم.

فواد حسین همچنین از پرداختن به روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ایران در جریان گفت وگوهای امروز خود با ظریف اشاره کرد و افزود: ما در این زمنیه خرسند هستیم و نقش عراق در این زمینه  مثبت ارزیابی شد .

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا