بین المللی

دیدگاه اتحادیه‎‌اروپا درباره نشست کمیسیون مشترک برجام

خبرمهم: نماینده اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین به تشریح دیدگاه خود در این باره پرداخت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «انریکه مورا» (Enrique Mora) نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین هم اکنون در پیامی توییتری درباره این دیدار نوشت: نشست کمیسیون مشترک سازنده بود.نماینده اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در این باره ادامه داد: اتحاد و همت برای یک روند مشترک دیپلماتیک با تشکیل دو گروه تخصصی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها وجود دارد. به عنوان هماهنگ کننده، تماس‌های جداگانه ای را در وین با تمام طرف‌های مربوطه از جمله ایالات متحده تشدید خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته ای تشکیل شد.

این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

سیدعباس عراقچی رئیس هیات ایران در نشست کمیسیون تاکید کرد: رفع تحریم های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام می باشد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام برگردد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و «انریکه مورا» به نمایندگی از «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در وین آغاز شد. /مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا