بین المللی

ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار در افغانستان است

خبرمهم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به تاجیکستان تاکید کرد که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ظریف که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا – روند استانبول» و مذاکرات با مقام های عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد، مورد استقبال معاون وزیر امورخارجه تاجیکستان و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود در رابطه با برنامه این سفر گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و همکیش تاجیکستان سفر بکنم و با مقام‌های تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی بکنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقام‌های عالی تاجیکستان، افزود: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.

علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، دکتر ظریف همچنین با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا