بین المللی

وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی: بایدن، اشتباه ترامپ در مورد ایران را تکرار نکند

خبرمهم: وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: فشار حداکثری ترامپ علیه ایران کاملا شکست خورد، بایدن نباید همان اشتباه را تکرار کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  روزنامه معروف «ال پاییس» اسپانیا، صبح امروز اقدام به انتشار مقاله‌ای به قلم “شالومو بن عامی” وزیر خارجه و امنیت داخلی اسبق اسراییل کرد.وی که در حال حاضر معاون “مرکز بین المللی صلح تولدو” است نوشت: کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورده و مشخصا در بهبود امنیت منطقه‌ای و جهانی موفق نبوده است؛ جانشین او جو بایدن نباید همان اشتباه را تکرار نماید. این رویکرد که بنیامین نتانیاهو به شکل مستقیم و تهاجمی از آن حمایت می‌کرد، منجر به تحریم سخت علیه ایران شد.

وی  افزود: ایران کلیه تعهدات خود در برجام را حتی تا پس از یکسال از خروج ترامپ ادامه داد تا به اروپا فرصت اجرای قول‌های خود را بدهد اما اروپا این کار را نکرد.

این مقام اسبق رژیم صهیونیستی همچنین نوشت با این وجود به نظر نمی‌رسد که اسراییل در کنار عربستان و امارات از این شکست درس گرفته باشند و بایدن را تشویق می‌کنند که همچنان سیاست شکست خورده ترامپ علیه ایران را ادامه دهد.

وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در پایان این مقاله نتیجه گرفت: اگر این کشورها در نقش خرابکار عمل نکنند، شاید فرصت موفقیت حاصل شود. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا