بین المللی

مسکو: روابط ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور سال به سال تحکیم می‌شود

خبرمهم: وزارت امور خارجه روسیه در مورد بیستمین سالگرد امضای معاهده مبانی روابط متقابل و اصول همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در بخشی از این بیانیه آمده است: «۱۲ مارس ۲۰۲۱ با بیستمین سالگرد امضای قرارداد مبانی روابط متقابل و اصول همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مصادف است.

این سند مرحله ای تاریخی در روابط میان کشورهای ماست. ایران و روسیه ضمن علاقه مندی برای تحکیم مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی-تجاری، علمی-فنی، فرهنگی-بشردوستانه و دیگر حوزه ها و نیز با درک ضرورت ایجاد صلح بر اساس پایبندی دقیق به مفاد منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی، توافق کرده اند تا روابط میان خود را بر مبنای اصول برابری حاکمیتی، اعتماد متقابل، احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر تنظیم کنند.

دوستی و حسن همجواری میان ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و ماورای آن سال به سال تحکیم می شود.

تهران و مسکو با «بسته ای» از دستاوردها در همه حوزه ها به استقبال این سالگرد آمده اند. ظرفیت های جاری به کار گرفته نشده و پتانسیل شراکت متقابل، چشم اندازهای گسترده ای را برای تعمیق و توسعه مناسبات چندوجهی میان دو کشور باز می کند.»/ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا