بین المللی

پاپ: دیدارم با آیت الله سیستانی فراموش نشدنی است

خبرمهم: پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان توییت کرد: من همچنین از مقامات دینی ابتدا از آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه تشکر می‌کنم دیدار من با او فراموش نشدنی بود،‌ خداوند به عراق، خاورمیانه و کل جهان صلح اعطا کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز، چهارشنبه بار دیگر از دیدارش با آیت الله علی سیستانی در روز ششم ماه جاری میلادی صحبت و این دیدار را “فراموش نشدنی” توصیف کرد.

به گزارش  خبرگزاری رویتر، پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان توییت کرد: من همچنین از مقامات دینی ابتدا از آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه تشکر می‌کنم دیدار من با او فراموش نشدنی بود،‌ خداوند به عراق، خاورمیانه و کل جهان صلح اعطا کند.

او افزود: ما به دعایمان برای عراق و خاورمیانه ادامه می‌دهیم و به رغم نابودی و سلاح‌ که بر سر آن ریخته درختان نخل همچنان به عنوان نماد این سرزمین به رشد خود ادامه می‌دهند و بار می‌دهند. درباره برادری نیز مساله همین‌گونه است؛ برادری باعث جنجال و فریاد نمی‌شود اما بار می‌دهد و باعث می‌شود رشد کنیم.

پاپ توییت کرد: بعد از سفر به عراق وجودم پر از قدردانی از خدا و تمام کسانی شده که این سفر را ممکن کردند، از رئیس‌جمهوری، دولت عراق و اسقف‌های این کشور تشکر می‌کنم.

او اشاره کرد: پیام برادری از شهر اربیلی آمد که رئیس اقلیم کردستان عراق، نخست‌وزیر و مقامات و مردم این منطقه از من استقبال کردند، من بار دیگر از ملت کرد برای استقبال گرم‌شان تشکر می‌کنم.

پاپ درباره مهاجران عراقی نیز گفت: اگر بخواهم درباره بسیاری از عراقی‌های مهاجر صحبت کنم باید بگویم همه چیز مثل ابراهیم (ع) را ترک کردید، ایمان و امید خود را حفظ کنید و هر جا اقالت گزیدید، به دنبال صداقت و برادری باشید و اگر توانستید برگردید./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا