بین المللی

رابرت مالی: لغو تحریم‌ها باید بخشی از پروسه‌ای باشد که ایران و آمریکا هر دو گام‌هایی برمی دارند / نظر ما روی مذاکرات مستقیم است، چراکه سوتفاهم کمتری پیش می‌آید / به خاطر انتخابات ایران، مذاکرات را نه سرعت نمی‌بخشیم، نه آهسته می‌کنیم

خبرمهم: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن معتقد است لغو تحریم‌ها باید بخشی از پروسه‌ای باشد که ایران و آمریکا هر دو گام‌هایی برمی دارند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن معتقد است لغو تحریم‌ها باید بخشی از پروسه‌ای باشد که ایران و آمریکا هر دو گام‌هایی برمی دارند. مالی در گفتگو با اکسیوس اظهار داشت: ما قصد نداریم گفتگوها بر سر برجام را وابسته به انتخابات ایران کنیم. حرکت ما براساس دفاع از منافع امنیت ملی امریکاست.

وی افزود: به عبارت دیگر، ما به خاطر انتخابات ایران به امور سرعت نمی بخشیم یا آن را اهسته نمی کنیم.

مالی گفت که امریکا برای ایران روشن ساخته است که اماده ی مشارکت در پروسه ای دیپلماتیک برای بازگشت دوجانبه به برجام است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد: نظر ما این است که مذاکرات مستقیم بسیار موثرتر هستند و درصد کمتری برای سوتفاهم باقی می گذارد. با این حال برای ما محتوای مذاکره مهمترین از فرمت آن است.

وی ادامه داد: گام های احتمالی امریکا در رابطه با تحریم ها می تواند روی میز قرار گیرد اما باید ابتدا با ایران وارد گفتگو شویم، مستقیم یا غیرمستقیم.

مالی تصریح کرد: رئیس جمهور گام های یکجانبه در بحث لغو تحریم ها برنمی دارد. هرگونه اقدام اساسی توسط امریکا باید بخشی از پروسه ای باشد که هر دو طرف گام برمی دارند. /انتخاب

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا