بین المللی

نخست وزیر ژاپن، اولین میهمان خارجی بایدن در کاخ سفید

خبر مهم: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۰) در کاخ سفید میزبانی کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از تارنمای آکسیوس، منابع مطلع اعلام کردند که سوگا اولین رهبر خارجی است که از کاخ سفید بایدن دیدن می کند.

آکسیوس می افزاید: اهمیت این مساله از آن جهت است که دعوت از نخست وزیر ژاپن، به متحدان و دشمنان بالقوه این پیام را می دهد که ائتلاف آمریکا – ژاپن، رکن اصلی چارچوب امنیتی پس از جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام باقی خواهد ماند.

این دعوت همچنین به منزله بازگشت به شرایط عادی است، در این زمینه که دولت بایدن در جریان همه گیری کووید–۱۹ در بخش سیاست خارجی چگونه عمل می کند و رئیس جمهوری جدید دیدارهای رو در رو با رهبران خارجی را در دفتر کارش به جریان می اندازد.

بایدن همچنین قصد دارد ماه جاری در اولین گردهمایی سران گروه چهارجانبه امنیتی که کنفرانسی مجازی با حضور رهبران ژاپن، هند و استرالیاست، شرکت کند.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا با تائید برگزاری این نشست گفت: چهار رهبر و چهار کشور برای صلح، سعادت و ثبات هند و اقیانوس آرام همکاری سازنده ای خواهند داشت.

باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز ژاپن را اولین میهمان خارجی اش انتخاب کرد و ۲۴ فوریه ۲۰۰۹میلادی(اسفند۱۳۸۸) میزبان تارا آسو نخست وزیر وقت ژاپن بود. اوباما از آسو در دفتر ریاست جمهوری استقبال کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز از آبه شینزو نخست وزیر وقت ژاپن در عمارت لاکچری مارالاگو میزبانی کرد. آبه اولین رهبر خارجی بود که از این عمارت دیدن می کرد. این دو ۱۱ فوریه ۲۰۱۷(اسفند۱۳۹۶) با هم به بازی گلف پرداختند.  /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا