بین المللی

نخستین حمله هوایی دولت بایدن به مناطق مرزی عراق و سوریه

خبرمهم: نخستین حمله هوایی ارتش آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا به دستور وی به مناطقی در مرز عراق و سوریه انجام شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  جان کربی سخنگوی پنتاگون شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رئیس جمهور بایدن ، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد: این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

کربی اذعان کرد: این پاسخ نظامی متناسب با اقدامات دیپلماتیک از جمله مشورت با شرکای ائتلاف انجام شد و این عملیات پیامی صریح می فرستد که رئیس جمهور بایدن برای محافظت از پرسنل آمریکایی و ائتلاف اقدام خواهد کرد.

وی مدعی شد هدف این حمله نظامی تنش زدایی در وضعیت کلی در شرق سوریه و عراق است.

خبرگزاری رویترز  نیز در گزارشی مدعی شده  که این تاسیسات متعلق به گروه‌های مقاومت در سوریه بوده است.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی» نیز  ادعا کرده  این حمله هوایی ساختمان‌های متعلق به «کتائب‌حزب‌الله» و سایر گروه‌های مقاومت را در شهر «بوکمال» هدف قرار داده است. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا