بین المللی

مقاومت کرونای ژاپنی مقابل واکسن‌ کرونا

خبرمهم: موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن روز جمعه خبر داد که گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده که از خارج این کشور وارد شده و دارای جهش‌هایی است که به طور بالقوه اثر واکسن‌های موجود را برای مقابله با ویروس کرونا کاهش می‌دهد. این موسسه ژاپنی اعلام کرد با وجود آنکه این گونه جدید از خارج وارد ژاپن شده اما نتوانسته منشأ کشوری که این گونه متعلق به آن بوده را مشخص کند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن روز جمعه خبر داد که گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده که از خارج این کشور وارد شده و دارای جهش‌هایی است که به طور بالقوه اثر واکسن‌های موجود را برای مقابله با ویروس کرونا کاهش می‌دهد.

این موسسه ژاپنی اعلام کرد با وجود آنکه این گونه جدید از خارج وارد ژاپن شده اما نتوانسته منشأ کشوری که این گونه متعلق به آن بوده را مشخص کند.

بر اساس گزارش روزنامه «آساهی» ژاپن، این نگرانی وجود دارد که گونه جدید شناسایی شده ویروس کرونا در برابر واکسن‌های موجود به خصوص واکسن «آسترازنکا» مقاومت باشد.

«کاتسونوبو کاتو» از وزرای کابینه ژاپن روز جمعه گفت که گونه جدید تا کنون ۹۳ نفر را در این کشور مبتلا کرده که ۲ نفر از آنها خارج از کشور بوده‌اند. تمامی افرادی که به گونه جدید مبتلا بوده‌اند از منطقه «کانتو» هستند.

ژاپن تا کنون ابتلای ۱۵۱ نفر در این کشور به گونه‌های برزیلی، انگلیس و آفریقای جنوبی ویروس کرونا را تایید کرده است.

تا کنون ۴۲۴ هزار نفر در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمارها، تا کنون بیش از ۱۱۱ میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا