بین المللی

اعتراض تروئیکای اروپایی علیه واکنش ارتش یمن به حملات سعودی

خبرمهم: سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک، حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه هوایی عربستان در جنوب این کشور را که در پی افزایش حملات هوائی ائتلاف سعودی صورت گرفت، محکوم کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: حملات از این نوع، از جمله آن‌هایی که مناطق غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد مغایر قوانین بین‌المللی است و نشان دهنده جدی بودن تهدیدی است که توسعه هواپیماهای بدون سرنشین برای امنیت منطقه ایجاد می‌کند.این بیانیه بدون اشاره به حملات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن می‌افزاید: ما تعهد قوی خود را به امنیت و تمامیت عربستان سعودی مورد تاکید قرار داده و حمایت قوی خود را در خصوص یک راه حل سریع برای درگیری‌ها در یمن که منجر به برقراری ثبات در منطقه شود اعلام می‌داریم.

پیشتر یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به پایگاه هوایی عربستان در جنوب این کشور خبر داد و گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار داد و این موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد.

وی افزود: این حمله در پاسخ به افزایش حملات اخیر ائتلاف سعودی به خاک یمن انجام شد.

در همین حال المسیره گزارش داد، در ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان مأرب، جنگنده بمب افکن های عربستان طی ساعات گذشته در ۲۵ نوبت شهرستان «صرواح» واقع در این استان را بمباران کردند.

حملات هوایی به استان مأرب درحالی صورت می گیرد که  نیروهای ارتش یمن وکمیته‌های مردمی بر اردوگاه راهبردی «کَوفَل» که یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در غرب شهر مأرب محسوب می‌شود، مسلط شدند.

کارشناسان معتقدند که نیروهای مبارز یمن با تسلط بر این اردوگاه نظامی در حقیقت در آستانه تسلط بر کل شهر مأرب قرار گرفته است، لذا این دستآورد نظامی بسیار حائز اهمیت است.

پیش تر نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی فرودگاه نظامی «ابها» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا