بین المللی

علت سقوط هواپیمای بوئینگ اندونزی اعلام شد

خبر مهم: کارشناسان علت سقوط هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت هوایی اندونزی را اختلال در عملکرد کنترل کننده‌های اتوماتیک اعلام کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش مقدماتی محتاطانه در مورد دلایل سقوط هواپیمای بوئینگ که محققان روز چهارشنبه منتشر کردند، “اختلال” در کنترل کننده‌های اتوماتیک automanettes هواپیمای بوئینگ شرکت «سراویجایا ایر» که ماه گذشته در سواحل اندونزی سقوط کرد، عامل این سقوط بوده است.

این هواپیما با ۶۲ سرنشین نهم ژانویه در کمتر از یک دقیقه ۳۰۰۰ متر سقوط کرد و در دریای جاوا ناپدید شد.

نورکاحیو اوتومو، محقق آژانس امنیت اندونزی، در یک جلسه مطبوعاتی گفت: “این دو کنترل کننده اتوماتیک اختلا‌هایی نشان دادند” و در روز‌های قبل از سانحه بار‌ها تعمیر شده اند.

کنترل کننده‌های خودکار یک سیستم مکمل برای خلبان اتوماتیک است که برای کنترل خودکار رانش هواپیما و در نتیجه سرعت آن استفاده می‌شود. این سامانه در صورت بروز مشکل توسط خلبان غیرفعال می‌شوند.

این هواپیمای ۲۶ ساله که پیش از این توسط شرکت‌های آمریکایی «کانتینانتال ایرلاینز» و «یونایتد ایرلاینز» اداره می‌شد، چهار دقیقه پس از پرواز از جاکارتا در آب سقوط کرد.

پیش از این آژانس اعلام کرده بود که خدمه قبل از سقوط هشدار صادر نکرده و یا از لحاظ فنی گزارش نکرده‌اند و هواپیما هنگام غوطه ور شدن در آب احتمالاً سالم بوده است.

منطقه نسبتاً محدودی که در آن آوار هواپیما یافت شده و اطلاعات یکی از جعبه‌های سیاه نشان می‌دهد که رئاکتور‌ها در زمان برخورد هنوز کار می‌کردند.

جستجو برای یافتن جعبه سیاه دیگر، ضبط کننده صدای کابین خلبان، ادامه دارد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا