بین المللی

روسیه آماده است جلوی تهدیدهای ایران علیه اسرائیل را بگیرد

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزیر امور خارجۀ روسیه تأکید کرد که اگر چنین تهدیدهای امنیتی علیه اسرائیل در خاک سوریه وجود دارد، روسیه آماده است به جای اسرائیل این تهدیدها را خنثی کند. وزیر امور خارجۀ روسیه گفت : “اگر اسرائیل ناگزیر است با تهدیدهای امنیتی علیه این کشور مقابله کند، ما به همتایان اسرائیلی خود بارها گفته ایم : اگر شما چنین تهدیدهایی را مشاهده می‌کنید لطفاً اطلاعات دقیق خود را در اختیار ما بگذارید، تا در صورت نیاز خودمان کلیه تدابیر لازم را برای خنثی کردن تهدید اتخاذ کرده به کار بگیریم.”

وزیر امور خارجۀ روسیه سپس تأکید کرد که مسکو “نمی‌خواهد که از خاک سوریه علیه امنیت اسرائیل استفاده شود و یا سوریه به صحنۀ رویارویی ایران و اسرائیل تبدیل گردد.”

اسرائیل حضور نظامی سپاه پاسداران و متحدانش را در سوریه و به ویژه در مرزهای این کشور با اسرائیل تهدیدی علیه خود می‌داند و به همین خاطر هواپیماهای اسرائیلی تاکنون صدها بار مواضع و موقعیت‌های نظامی وابسته به حکومت ایران را در سوریه بمباران کرده‌اند. در آخرین بمباران پایگاه ها و انبارهای مهمات متعلق به ایران در سوریه در سیزدهم ژانویه گذشته دست کم ۵٧ نفر کشته شدند. با این حال، سپاه پاسداران و نیروی قدس بمباران مواضع خود را توسط اسرائیل در خاک سوریه تکذیب می‌کنند و می‌گویند که آخرین حملۀ اسرائیل هم علیه ارتش سوریه صورت گرفت.

با این حال، تقاضای وزیر امور خارجۀ روسیه در تضاد با شعار محوری اسرائیل است که می گوید که هرگز حفاظت از امنیت خود را به قدرت‌های خارجی واگذار نمی‌کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا