بین المللی

اف بی آی فروش لپ تاپ ربوده شده پلوسی به روسیه را بررسی می کند

خبرمهم: اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در حال بررسی سرنخ‌هایی است مبنی بر اینکه در جریان یورش هواداران ترامپ به کنگره در روز ۶ ژانویه، یک زن احتمالا لپ‌تاپ دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان را دزدیده است تا آن را به روسیه بفروشد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از سی ان ان، در قالب یک پرونده قضایی جنایی جدید علیه زنی که گفته می شود در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره، وارد این مکان شده، اف بی آی از احتمال سرقت لپ تاپ پلوسی برای فروش آن به مسکو خبر داده است.

از سویی هیچ شواهدی مبنی بر سرقت لپ تاپ از دفتر پلوسی در دست نیست و اف بی آی تصریح کرده که این موضوع همچنان در حال بررسی است.

این یکی از جزئیات عجیبی است که در پرونده های قضایی علیه افراد متهم به یورش به ساختمان کنگره مطرح است.

در این پرونده، «ریلی ژوئن ویلیامز» در ویدئویی که در اختیار اف بی آی قرار گرفته، به عنوان فردی که مهاجمان را به دفتر پلوسی هدایت کرده، شناسایی شده است.

در یک استشهادنامه عنوان شده که این زن همچنان لپ تاپ را در اختیار دارد یا احتمالا آن را از بین برده است.

وی به سرقت متهم نشده و صرفا اتهام ورود خشونت بار به ساختمان کنگره و رفتارهای عاری از نظم به او وارد شده است.

اف بی آی یادآور شد که به نظر می رسد این زن فرار کرده و حساب های کاربری اش در شبکه های اجتماعی را حذف کرده است.

در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، برخی از لپ‌تاپ‌های اعضای کنگره که ممکن است دارای اطلاعات حساسی باشند، به سرقت رفته است. ماموران امنیتی در تلاش برای بازداشت افرادی هستند که این لپ تاپ ها را به سرقت برده اند.

در همین حال، یک خبرنگار آمریکایی توییت کرد که هواداران ترامپ زمانی که وارد دفتر پلوسی شدند با لپ‌تاپ میا اِرِنبِرگ مشاور مطبوعاتی او مواجه شدند که روشن رها شده و ایمیل‌هایش در معرض دید قرار داشت.

چهارشنبه (۱۷ دی) و پس از پایان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش، صدها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول بررسی آراء گزینشگران بود، هجوم برده و روند تائید نهایی نتایج انتخابات ۱۳ آبان را دچار وقفه کردند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا