بین المللی

تاکید ترامپ بر مجازات یاغیان آمریکایی/ حمله به کنگره، حمله به قلب جمهوری ماست

خبرمهم: رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی ویدئویی، ضمن تاکید بر مجازات افرادی که به کنگره این کشور حمله کردند، گفت: حمله به کنگره آمریکا همانند حمله به قلب جمهوری ماست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا پس از تصویب طرح استیضاح خود از سوی مجلس نمایندگان این کشور، پیامی ویدئویی را منتشر و در آن بر مجازات افرادی که به ساختمان کنگره حمله کرده بودند، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه، حمله به کنگره آمریکا همانند حمله به قلب جمهوری ماست، اظهار کرد: این حمله سبب خشم و وحشت میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا شده است.

ترامپ ضمن محکوم کردن حمله هفته گذشته حامیانش به کنگره آمریکا، گفت: خشونت و یاغی‌گری جایی در آمریکا ندارد.

رئیس جمهور فعلی آمریکا اظهار کرد: خشونت اوباش، مخالف هر چیزی است که من به آن باور دارم و مخالف هر چیزی است که جنبش ما داعیه‌دار آن است.

وی با بیان این موضوع که هیچ یک از طرفداران واقعی من هرگز خشونت سیاسی را تایید نمی‌کنند، افزود: در حقیقت هیچ یک از طرفداران واقعی من نمی‌تواند به اجرای قانون بی‌اعتنا و بی تفاوت باشد.

ترامپ افزود: هیچ کدام از حامیان واقعی من نمی‌تواند شهروندان و همسایگان خود را تهدید کند و یا حتی باعث آزار آن‌ها شود.

رئیس جمهور فعلی آمریکا خطاب به افرادی که کنگره را به تصرف خود درآورده بودند، گفت: هر کدام از شما که مرتکب چنین اقدامی شده است، از جنبش ما دفاع و حمایت نکرده بلکه به آن حمله و توهین کرده است. در حقیقت آن‌ها به کشور ما حمله کردند که غیر قابل تحمل و پذیرش است.

وی خواستار توقف خشونت‌ها شد و اظهار کرد: تفاوتی ندارد، از کدام جناح باشید، چه راست، چه چپ، چه دموکرات، چه جمهوری‌خواه، هیچگاه توجیهی برای این چنین خشونتی وجود ندارد.

ترامپ با تاکید بر اینکه افراد دخیل در حمله هفته گذشته، به دست عدالت سپرده خواهند شد، گفت: برخی گزارش‌ها مبنی بر تدارک تظاهرات و شورش‌های دیگری طی روز‌های آتی و آن هم در سراسر آمریکاست.

وی در این راستا تصریح کرد: سرویس مخفی درباره تهدید‌های احتمالی گزارشاتی را به من ارائه کرده اند.

ترامپ افزود: نکته‌ای که همگان باید به آن توجه کنند، احترام و عمل به قوانین است.

وی با بیان اینکه به سازمان‌های فدرال دستور داده ام تا از تمام منابع موجود برای حفظ نظم در کشور استفاده شود، گفت: بعنوان مثال در واشنگتن دی‌سی، (برای برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا) هزاران عضو گارد ملی در حالت آماده باش به سر می‌برند تا انتقال قدرت در نهایت آرامش و بدون بروز هرگونه حادثه‌ای صورت گیرد.

نکته قابل توجه در پیام ترامپ این بود که، وی در سخنان خود به هیچ عنوان صحبتی از تصویب طرح استیضاح خود و همچنین تقلب در انتخابات، صحبتی به میان نیاورد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا