بین المللی

دونالد ترامپ: استیضاح من تهدیدی علیه آمریکاست

خبرمهم: رئیس جمهور کنونی آمریکا استیضاح خود را تهدیدی علیه کشورش دانست و گفت که به دنبال خشونت نیست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) ضمن امتناع از پذیرش شکست در انتخابات سال جاری، استیضاح خود را تهدیدی بزرگ علیه آمریکا دانست.

ترامپ در سخنان امروز خود گفت: «برگزاری جلسه استیضاح در کنگره تهدیدی علیه آمریکا محسوب می‌شود و تلاش برای آن خشم عمومی را به دنبال دارد.»

وی مدعی شد: «به دنبال خشونت نیستم.»

روز گذشته طرح استیضاح ترامپ رسماً کلید خورد. «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران اعلام کرد طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه در کنگره مطرح شده و پس از دو روز گفتگو و تبادل نظر، در نهایت روز چهارشنبه رای گیری درباره آن انجام خواهد شد.

در کنار طرح استیضاح کنگره، مجلس نمایندگان در نظر دارد با تصویب طرحی غیرالزام آور از «مایک پنس» معاون ترامپ، و وزرای کابینه بخواهد براساس متمم ۲۵ قانون اساسی درمدت یک روز رئیس جمهور را از قدرت عزل کنند.

براساس این متمم اعضای کابینه در صورتی که رئیس جمهور را فاقد صلاحیت روحی و جسمانی بدانند، می‌توانند وی را از کار برکنار و معاون اول را جایگزین او کنند.

طرح استیضاح ترامپ به دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

اما ترامپ روز گذشته سکوت خود در این باره را شکسته و گفت معتقد است هدایت این حمله از سوی «گروه آنتیفا» بوده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا