بین المللی

خطرناک‌تر از کرونای انگلیسی هم آمد

خبرمهم: دوبرابر شدن مبتلایان به کرونا در افریقای جنوبی با ویروسی مشابه کرونای انگلیسی خبرساز شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  کرونای افریقایی حالا خبرساز شده است. خبرها از دوبرابر شدن مبتلایان به کرونا در افریقای جنوبی با ویروسی مشابه کرونای انگلیسی حکایت می‌کند. تعداد مبتلایان کرونا از روزی ۳ هزار به طور متوسط در اوایل دسامبر به روزی ۹۵۰۰ ابتلا در روز رسیده است.

کرونای کشف شده در افریقای جنوبی موسوم به ۵۰۱.V2 مسری‌تر و خطرناک‌تر از نوع انگلیس آن است و به کرونای افریقایی مشهور شده.

انگلیس، آلمان، سوئیس،ترکیه و موریتانی مرزهای هوایی خود را با افریقای جنوبی بستند.

از انگلیس تا افریقا

کرونای افریقایی کمی قبل تر از کرونای انگلیسی رویت شد. ویروس انگلیسی جهان را دوباره در شوک و استرس فرو برده است. نشریه کوریره دلاسرا چاپ ایتالیا در مقاله‌ای از اتفاقات جدید در بریتانیا نوشته است. ۱۴ دسامبر وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که گونۀ جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شد که ممکن است سریع تر شیوع پیدا کند. به نظر می رسد که موارد ابتلا به آن بیشتر در جنوب انگلیس شناسایی باشند. البته بوریس جانسون گفت که مدارکی دال بر اینکه این ویروس کشنده تر باشد یا از تأثیر واکسن ها بکاهد، در دست نیست.

طبق اولین اظهارنظرها این گونه جدید ممکن است از توان انتقال بیش از ۷۰ درصد، برخوردار باشد. لیکن مطالعات در جریان می باشند و با همکاری مقامات بهداشتی بین المللی و در رأس همه سازمان جهانی بهداشت صورت می گیرند. در خارج از انگلیس نیز عفونت های دیگری گزارش شده اند که می توانند به این گونۀ جدید نسبت داده شوند. ۹ مورد در دانمارک، یک مورد در هلند و یک مورد نیز در استرالیا.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا