بین المللی

برج ایفل به یاد قربانیان حمله تروریستی وحشیانه نیوزیلند در خاموشی فرو رفت

خبرهای فوری: چراغ‌های برج ایفل در فرانسه به منظور گرامیداشت یاد قربانیان مسلمان حمله تروریستی روز گذشته به دو مسجد در نیوزیلند خاموش شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری به نقل از خبرگزاری آناتولی،برج ایفل فرانسه به منظور گرامیداشت یاد قربانیان مسلمان حمله تروریستی روز گذشته نیوزیلند نیمه‌شب شنبه در تاریکی فرو رفت.

چراغ‌های برج ایفل به دستور شهردار پاریس نیمه‌شب گذشته خاموش شد. شهردار پاریس در پیامی که در صفحه توئیتر خود در واکنش به حمله تروریستی نیوزیلند منتشر کرد، با مردم این کشور، جامعه مسلمانان و مردم کرایست چرچ ابراز همدردی کرد.

روز گذشته  مهاجمان مسلح نمازگزارن مساجد النور و لینود را در شهر کرایست چرچ هدف گلوله قرار دادند که در نتیجه آن نزدیک به ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند. پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حمله وحشیانه دستکم ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس، تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حمله  تروریستی بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارش رسانه‌های نیوزیلند، یکی از مهاجمان اصلی این حادثه پیش از اجرای این حمله تروریستی، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی فیسبوک، انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور (یکی از مساجد هدف‌قرارگرفته‌شده) در شهر کرایست کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرده است. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.

چراغ‌های برج ایفل پیش از این نیز بارها به احترام کسانی که در حوادث تروریستی در کشور‌های مختلف جان خود را از دست دادند، خاموش شده است.

[irp posts=”12903″ name=”تعداد قربانیان حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند به ۴۹ تن رسید + تصویر مهاجم”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا