بین المللی

واکنش معاملات پشت خطی دلار و سکه به انتخابات آمریکا | تردید معامله گران ایرانی به پیروزی ترامپ

خبرمهم: معاملات پشت خطی روز سه‌شنبه رونق همیشگی را نداشت و حجم خریدوفروش‌ها بسیار محدود شده بود. بااین‌حال، در همین معاملات، معامله گران ارز و سکه بیشتر در موقعیت فروش قرار گرفتند و همین مسئله موجب شد که قیمت هر دو دارایی نسبت به‌روز دوشنبه کمی تعدیل شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  قیمت سکه امامی تا محدوده ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزارتومانی عقب نشست و قیمت دلار از کانال ۲۹ هزارتومانی خارج شد. این در حالی بود که روز دوشنبه، دلار تا محدوده ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان پیش روی کرده و سکه محدوده ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتومانی را به خود دیده بود.

 افت قیمت‌ها پیش از انتخابات می‌تواند نشان‌گر این باشد که بازار نسبت به پیروزی ترامپ تا حدی دچار تردید شده است؛ بااین‌حال، ازآنجایی‌که افت قیمت‌ها چندان چشم‌گیر هم نبوده است، می‌توان گفت بازارها رفتار هیجانی روز دوشنبه خود را تا حدی پس گرفتند، فارغ از آن‌که شانس ترامپ یا بایدن از نگاه آن‌ها تغییر خاصی کرده باشد. درواقع برخی نظرسنجی‌ها حتی از افزایش شانس ترامپ نسبت به قبل خبر می‌دادند، ولی به نظر می‌رسد برخی خریداران اعتباری روزهای قبل دیگر حاضر نبودند روی برد او ریسک کنند. برنامه برخی از معامله گران فردایی آن بود که پیش از اعلام نتایج انتخابات آمریکا از بازار خارج شوند؛ درواقع این دسته از معامله گران از خریدهای روزهای ابتدایی هفته سود خوبی را به دست آوردند و دلیلی نداشت که برای نتایج انتخابات ریسکی را به خود تحمیل کنند.

برخی از آن‌ها احتمالاً روز چهارشنبه با دنبال کردن اخبار مربوط به نتایج انتخابات آمریکا بار دیگر موقعیت فروش یا خرید خواهند گرفت و این مسئله می‌تواند به بار هیجانی بازار اضافه کند. بااین‌حال، برخی از فعالان باور دارند درصورتی‌که نتایج انتخابات آمریکا روز چهارشنبه تا حد زیادی مشخص شود، بازار ارز و سکه پس از دو روز پر نوسان به‌سوی تعادل نسبی حرکت خواهند کرد.

 این گروه باور دارند، بازارها پیش از انتخابات بخشی از اثرات افزایشی و کاهشی برد یک نامزد را پیش‌خور کرده‌اند. درهرصورت دلار از اوایل کانال ۲۳ هزارتومانی افزایش خود را آغاز کرد و به نزدیکی ۳۳ هزار تومان هم رسید. در آن‌سو، بازار از نزدیکی ۳۳ هزار تومان هم با افزایش فروش‌ها مواجه شد و حتی تا کانال ۲۶ هزار تومان هم عقب نشست. بازار ارز می‌تواند در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا در گام اول به دنبال آزمون سقف یا کف قیمتی باشد که در یک ماه گذشته تجربه کرده است./اقتصاد نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا