بین المللی

روسیه: پیشنهاد ایران برای حل مناقشه قره‌باغ را با دقت بررسی می کنیم

خبرمهم: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای حل نزاع میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره باغ را با دقت بررسی می کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که مسکو با دقت پیشنهاد ایران برای حل منازعه قره‌باغ را بررسی خواهد کرد.
وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: بسیار زود است که در رابطه با دیدار جدید میان وزیر خارجه ارمنستان و آذربایجان در مسکو سخن بگوییم.

عباس عراقچی اخیرا برای ارائه راه کار ایران برای این مناقشه راهی آذربایجان، روسیه، ترکیه و ارمنستان شده بود، او در گفت‌وگو با شبکه خبری باکو با بیان این که برنامه‌های پیشنهادی ۳۰ ساله برای حل مناقشه قره باغ موفق نبوده‌اند زیرا از واقعیت دور هستند، گفت: علیرغم اینکه مذاکرات قره باغ تاکنون ناکام مانده است، اما ایران همچنان امیدوار است.
وی در این گفت‌وگو که در زمان حضورش در آذربایجان انجام شده، اظهار کرد: پیشنهادی که جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشه قره باغ ارائه کرده با در نظر گرفتن شرایط است و هر کدام از طرفین در صورتی که به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و بپذیرند در حل مناقشه تاثیر دارد.
عراقچی با بیان این که این طرح را به مقامات آذربایجان ارائه و نظر آن‌ها نیز نسبت به آن مثبت است، تصریح کرد: رویکرد منطقه‌ای در این طرح دیده شده و شامل اصولی از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، تغییر ناپذیر بودن مرزها، لزوم خاتمه اشغال، لزوم احترام به حقوق اقلیت ها، بازگشت آوارگان و خروج عوامل خارجی از منطقه  است که اگر طرفین این پیشنهادات را بپذیرند امکان حل مناقشه وجود دارد. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا